Forum www.f1ff3.fora.pl Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum www.f1ff3.fora.pl Strona Główna » GP Hiszpanii
Autor Wiadomość
W!3sLaW




Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszow Maz.

PostWysłany: Pon 18:16, 05 Maj 2008

Circuit de Catalunya

Utworzony: 1991 rok
Pierwsze Grand Prix: 1991 rok
Długość toru: 4.627 km
Miasto (region): Barcelona (Katalonia)
Kraj: Hiszpania
Kontynent: Europa

Opis:

Położony pod Barceloną tor jest chyba najlepiej znany kierowcom i zespołom. To tutaj odbywa się lwia część przedsezonowych testów. Prosta startowa jest tu bardzo długa, ale hamowanie przed pierwszym zakrętem nie jest na tyle mocne, by dało się tu łatwo wyprzedzać. Wyścigi na tym torze z reguły są mało interesujące, choć sam obiekt jest bardzo wymagający fizycznie dla kierowców.

[link widoczny dla zalogowanych]

Okrążenie toru z Ralfem Schumacherem

"Barcelona to tor wymagający technicznie, z szybkimi zakrętami i dużą przyczepnością. To oznacza, że musimy wytrzymywać bardzo silne przeciążenia boczne, dochodzące do 4G. Pierwszy bardzo ważny moment przychodzi już po starcie: przed prawym zakrętem Elf musimy zwolnić z ponad 300 km/h do 120 km/h. Prawdziwy "opór". Za kolejnym, lewym zakrętem, mamy bardzo szybki prawy łuk o nazwie Curvone Renault. Przejeżdżamy go na piątym biegu, z prędkością około 255 km/h. Na krótkiej prostej przyspieszamy do 290 km/h, przed redukcją do dwójki na wejściu w zakręt Repsol (prędkość około 120 km/h).

Nawrót Seat jest najwolniejszym miejscem na torze - przejeżdżamy go z prędkością 85 km/h. Na wyjściu przyspieszamy, nawrót przechodzi w lekki łuk. Przed kolejnym hamowaniem, do lewego zakrętu Würth, rozpędzamy się do ponad 250 km/h. Krótka prosta pod górę prowadzi do zakrętu Campsa. Bardzo ważne jest przejechanie go z możliwie największą prędkością, na czwartym biegu. Najeżdżamy na "tarkę" i na wyjściu z zakrętu osiągamy około 200 km/h. Po prostej Nissan, na której rozpędzamy się do 295 km/h, hamujemy do bardzo wolnego i nierównego nawrotu La Caixa, za którym jest kolejny nawrót - Banc de Sabadell. Oba zakręty przejeżdżamy na drugim biegu.

Dalej mamy dwa ostatnie zakręty, najszybsze i zarazem najlepsze zakręty całego toru: Europcar, pokonywany z prędkością 225 km/h, i New Holland - przejeżdżany na czwórce, na wejściu mamy na liczniku 265 km/h, a na prostą startową wychodzimy z prędkością 225 km/h. Oczywiście staramy się, by była to prędkość jak najwyższa - by na prostej rozpędzić się do jak największej szybkości."

Circuit de Catalunya - rekordy

Najszybsze okrążenie: w historii toru / na ostatnim Grand Prix
Kierowca (zespół): Giancarlo Fisichella / Felipe Massa
(Renault) (Ferrari)
Data: 2005 2006-05-14
Czas: 1:15,641 1:16,648
Prędkość: 220,213 km/h -

przygotował:W!3sLaW


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin